Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Welke PSP Pro kun je beter kopen ?

  • Renate én Xandro

    Hallo Painters,

    Graag willen we weten welke PSP Pro het beste is om te kopen, om

    dan ons eigen website zelf te laten ontwerpen ?

    Ook Letters laten vormen, Beelden in bewegingen maken, Kleuren,

    Layouten en de vorm geven en zelf ontwerpen.

    Is het niet PSP X genoeg om de hele compleet van te maken ???

    Of iets toch anders dan alleen PSP X , bijv. Corel….maar welke dan ?

    Dreamweaver of dergelijkse ????

    Leg ons aub uit welke het beste is voor ons nieuwe website.

    We zouden graag bijv. de kopbeeld ( bovenaan ) in beweging te laten doen

    ( slideshow ) én bijv. voetstappen van boven naar beneden laten drukken ( in blijvende bewegingen ).

    Kennen jullie dat of laten jullie website dan zien ?

    Dat zouden we zeker heel leuk vinden, maar graag meer uitleggen daarvan.

    Ook welke PSP Pro dat is ? Of iets anders ?

    De nieuwe Painters, Renate en Xandro. :):)

  • Kittekat >^..^<

    Even voor de duidelijkheid :)

    Paint shop Pro is een grafisch programma dat gemaakt werd om foto's te optimaliseren maar dat zo uitgebreid is dat je er zelf plaatjes mee kunt maken vanuit het ‘niets’.

    Een website is er niet mee te ontwerpen daarvoor heb je inderdaad Dreamweaver of Frontpage nodig.

    Ik vrees dat er dus twee, misschien wel drie dingen door elkaar zijn gegooid in jullie beleving :)

    Het is altijd het beste om de laatste, dus nieuwste PSP aan te schaffen want die heeft de meeste mogelijkheden.

    Nu dus nog steeds Paint shop Pro XII

  • Renate én Xandro

    Hallo Kittekat >^..^< ,

    Bedankt voor uw enorme raadgeverij !

    Ja zoiets had ik toch wel verwacht dat er zoveel gevraagd is.

    Daar vraag ik juist voor alle mogelijkheden.

    Ik zie dat Paint Shop Pro al nr 7 aan de gang is. Daarvoor heb ik nooit gebruikt.

    Weet je wat mijn droom er toch altijd is ;

    Eigen website maken met veel leuke zelfgemaakte 3d-objecten of beelden

    en de ontwerp van elke vormbeelden aanmaken.

    Het is inderdaad alleen de mogelijkheid aan dreamweaver te kunnen schaffen.

    Voor de beginners lijkt me toch even naar PSP 7 te kopen.

    We gaan ook een eigen website creeëren.

    Groets Renate én Xandro

  • Kittekat &gt;^..^&lt;

    Persoonlijk startte ik met PSP 5, daarop volgde 8, 9, 10, 11 en 12.

    Door met 7 te beginnen mis je de meer dan prachtige mogelijkheden die 12 inmiddels biedt.

    Het lijkt mij verstandig om 12 (of XII) gratis voor 30 dagen te downloaden via Corel.nl en daarna op zoek te gaan naar lesjes (tutorials) die volop op het internet te vinden zijn.

    Op die manier kom je er achter of je het leuk vindt of niet.

  • Moonlampje

    Een grafisch porgramma kun je juist HEEL goed gebruiken om een website mee te maken, maar dan zou ik toch kiezen voor photoshop, omdat ik persoonlijk niet zou weten hoe het met paint shop pro moet.

    Nou ja dat wil zeggen, hoe je een lay out met PSP moet maken weet ik wel, maar daarna stap ik toch over naar PS om het verder te verwerken.

    Dit is hoe je het kunt doen:

    zoek via http://www.good-tutorials.com of http://www.tutorialized.com naar lesjes om een lay out mee te maken. Alle oefening baart kunst, dus ook als het je smaak niet is zou ik gewoon blijven oefenen. Je leert dan vanzelf bepalen wat momenteel een beetje in is (liever géén beweging, dat jaagt bezoekers weg), en je leert ook de kleine kneepjes ervan.

    Als je weet hoe je een lay out moet maken, kun je deze met de photoshop slicetool (snijgereedschap) in stukjes snijden. Dus het gedeelte waar je site geladen moet worden. Dan open je via photoshop je layout in imageready (ik heb photoshop cs2) en kies je save optimized as (geoptimaliseerd opslaan), sla hem op als index en kies in het vakje eronder voor html and images.

    Dan is ie in principe zo goed als klaar en kun je hem in dreamweaver bewerken.

    dit is heel beknopt, het is iets lastiger dan ik hier beschrijf, maar als je eenmaal door hebt hoe t werkt is het een peuleschilletje. hier een paar voorbeelden van mijn sites die met PSP/PS gemaakt zijn:

    * http://frederikdegroot.50webs.com

    * http://totally-donofrio.nl/

    * http://members.ziggo.nl/monique.k/

    je kunt ook eventueel in de broncode kijken.

  • Renate én Xandro

    Hai Jullie allebei,

    Echt geweldig voor alle goeie tips !

    Ik denk toch dat we PSP Pro XII gaan nemen.

    Nu gaan we eerst naar all downloads kijken of ie juist werkt en wat dat aan ons nieuwe website kan passen.

    Spannend!

    Maar ik blijf hier wel graag terugkomen ! ;)

  • Wolf

    Ik heb mijn eigen goedlopend webdesignburo en ik gebruik al jaren Paint Shop Pro voor het ontwerpen van de lay-outs voor de diverse websites. Dat kan dus heel goed met PSP en daar heb je Photoshop niet voor nodig.

    Het grootste nadeel van PSP is dat het moeite heeft met het goed weergeven van Photoshop bestanden. De kleuren en lagen worden niet altijd goed weergegeven. Dit is echter alleen van belang als je bijvoorbeeld een kant en klare template koopt welke praktisch altijd met een Photoshop bestand geleverd worden.

    Maar als je geen templates koopt werkt PSP uitstekend.

    Daarnaast kan je bijvoorbeeld Dreamweaver gebruiken om de template in een webpagina te verwerken. Echter Dreamweaver is niet absoluut noodzakelijk. Dreamweaver is heel erg duur en buiten dat zijn er andere programma's die makkelijker en sneller werken.

    Zo is er bijvoorbeeld Dynamic HTMl Editor welke eigenlijk uitsluitend een What You See Is What You Get editor is maar welke wel w3c goedgekeurde code geeft. Dit programma kost bijvoorbeeld ‘maar’ 49,90 Euro ten opzichte van Dreamweaver welke 296,31 Euro kost.

    Uiteraard zijn de beide programma's niet echt met elkaar te vergelijken maar door het prijsverschil en de leervurve is Dynamic HTML Editor waarschijnlijk een betere keuze voor jullie, ik gebruik hem zelf ook naast Dreamweaver etc.

  • Moonlampje

    Ik heb ook niet gezegd dat ze photoshop MOETEN gebruiken :D ik gaf het alleen aan als voorbeeld omdat ik niet weet hoe je een lay out met PSP “werkend” moet krijgen. En dat weet ik met PS/imageready wel.

    Het aller allerbeste is natuurlijk from scratch te beginnen met xhtml en css onder de knie te krijgen. Dat was niet de vraag, maar meld t toch maar even :D

  • Renate én Xandro

    Hoi Jullie allemaal,

    Ja het is duidelijk te merken van welke website dat soort code heeft, zoals het uiteinde van www.____.nl /….html <— dat gebeurt wel vaker via hotmailcode of zoiets.

    Maar dat heb ik er eigenlijk geen verstand van welke website dan ook er is en hoe ze dan een eigen website hebben aangemaakt. Alleen weet ik via google te informeren dat het www.___.nl je een hosting moet hebben.

    Ik heb er dan overal naar gezocht vooral hoe en wat het moet doen.

    Want ik wil een eigen www.____.nl aanmaken, maar we durven het niet aan wegens de gebrek aan voldoende informaties.

    Vandaar dat ik wel van mezelf denk dat ik naar de cursus moet gaan, maar ook welke cursus dan ?

    Ik wil het gewoon van alles weten en wat begrip opbrengen.

    Via NHA schrijftelijke cursus zag ik toevallig te lezen over de cursus Webdesigner of iets dergelijkse….

    Maar dan moet je wel voor kennis hebben van de programma's, instellingen van de computer. Lijkt me dat nou…ahummmmm

    :?

  • Kittekat &gt;^..^&lt;

    Okee, ook ik ben weer even hier voor aanvulling :)

    Het hebben of kopen van PSP maakt niet dat je een website kunt bouwen.

    PSP is het grafische programma dat je website MOOI kan maken.

    Maar voor het bouwen van sites, dus niet het grafische gedeelte, verwijs ik je graag naar het html-prikbord.