Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

foto transparant maken

• marianne

Is dit mogelijk met PSP? Groetjes, marianne

• ^._.^ Kittekat

Iets meer uitleg bij je vraag (O:

Kittekat

• marianne

Hmmm, ik weet niet hoe ik het anders moet formuleren:o… Ik bedoel dus gewoon (?) een foto transparant maken zodat, wanneer hij op een bepaalde achtergrond geplaatst is, je die achtergrond erdoorheen kunt zien. Is het nu een beetje minder vaag? Ik hoop het maar! Groetjes, marianne

• ^._.^ Kittekat

oh, dat IS moeilijk!

Wat je zou kunnen proberen is het volgende: neem de achtergrond die je wens in de grootte van je plaatje. En plak je plaatje daarop.

dmv het laagjespallet kan je een foto transparanter maken. Dus: laagjespallet aanklikken, kiezen voor de laag die je foto is en schuiven met het schuifje dat onder de waarde 100 staat. Hoe lager het getal dat dan komt, hoe transparanter je image.

Je kunt ook proberen om je plaatje dat je op die manier transparant maakt als 'gif op te slaan….maar vaak wordt het toch weer één massief geheel.

Kittekat

• zara

Ondanks de hitte tóch een antwoord! Bedankt, Kitty, ik ga het proberen! Veel groetjes van marianne

• zara (marianne)

Hmmm, was ík dus! marianne

• Agnes

Hai marianne…

Ik dènk, dat ik begrijp wat je bedoelt.

Maar zeker weten doe ik het niet.

Probeer het toch .

Open een foto/plaatje

Laag/nieuwe rasterlaag

Vul deze laag met het emmertje met witte kleur.

Je ziet nu een wit vlak

Maar je hebt ook 2 lagen

Schuif met de blauwgekleurde laag het pijltje langzaam van 100 naar bv 79

Je ziet je foto/plaatje vaag tevoorschijn komen.

Is dit, wat je bedoelt?

Volgens mij zitten Kittekat en ik een beetje in dezelfde richting.

Groetjes,

Agnes…..ja hahaha…die…ik ben ook aan het zoeken,kheb moeilijkheden met mijn scrollende mailtjes pffffffffffffff….

• ^._.^ Kittekat

…mits je ondergrond wit is.

Maar op het moment dat je een bloemetjesachtergrond hebt kan je je dus beter met óf de bloemetjes vullen via Agnes haar manier, of de bloemetjes vullen op mijn manier.

Het principe is hetzelfde (O:

Kittekat

http://pspdownloads.tripod.com