Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

PSP of Adobe Photoshop?

• Annuska

Hoi, ik wil me gaan verdiepen in het bewerken van digitale foto's. Het zal voornamelijk gaan om foto's van mijn zoontje die ik dan in lagen wil opbouwen. Dus 1 achtergrond, dan mijn ventje en dan kijken wat ik uit de achtergrond nog kan gebruiken om vóór mijn zoontje te plaatsen… Ik heb nog nul komma nul ervaring en ben dus een echte beginneling…

Is PSP hier goed geschikt voor of moet ik Adobe nemen? Wat zijn de verschillen?

Alvast bedankt voor het antwoorden!

• ^._.^ Kittekat

Beide programma's zijn proffesionele fotobewerkingsprogramma's.

Naar wat ik vernomen heb (en ik kan het je pas over een poosje vertellen omdat ik Adobe deze week aan ga schaffen) is PSP gebruiksvriendelijker en in aanschaf een héél stuk goedkoper!

Ik weet niet of je Adobe ook kunt downloaden voor een 30 dagen try-out, PSP in ieder geval wél. dus je kunt het alvast uitproberen. (Moeilijk zat hoor voor beginners!!)

Kittekat

• Resa

Ja, je hebt voor Photoshop ook een trial.

Photoshop is moeilijker…en een stuk duurder.

Maar als je met allebei nog moet beginnen, maakt het denk ik niet uit wat je doet, dan leer je het evengoed wel.

Ik doe psp al heel wat jaartjes, ben ook al steeds met photoshop bezig.

Maar toch ga ik vaak weer terug naar psp omdat ik daar weet hoe ik het moet doen en waar de dingetjes zitten.

En een crea die ik dan in psp in 5 minuten doe, heb ik inphotoshop eeuwen voor nodig hahaha.

Maar ze zijn allebei goed

Resa

• Annuska mama van Jordi

Oke, dank voor jullie antwoorden. Ik heb van beiden nu een download staan… ik ga toch voor PSP! Ik hou wel van het woord “gebruiksvriendelijker”. ;-)

• ^._.^ Kittekat

Mag ik je dan toch vooral uitnodigen, als je geen ervaring hebt, om even mijn website te bekijken?

Het is een PSP-site met uitleg zeker begrijpelijk voor beginnelingen!

Kittekat

http://psplessen.tripod.com