Hoi,
Bij psp8 zitten standaart tekst ballonnetjes. nu wil ik daar graa tekst in krijgen maar krijg dit dus niet voor elkaar! De tekst wordttelkens aan de buiten kant van de ballon geplaatst!
Hoe krijg ik dit er nu toch in???
Groetjes Patries
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsDat heb ik even voor je uitgezocht. Zó thuis ben ik nou ook nog niet in PSP8
Het gebeurt alleen maar als je de tekstballon maakt en een vector behoudt. Wil je persé met de vector werken omdat jeop die manier je tekstballon groter of kleiner kunt maken na behoefte, zorg er dan voor dat je daarna van de tekstballon een laagje/layer maakt.
Simpeler is om de vector-optie niet aan te vinken.
Kittekat
Bedankt!
het is me nu een heel eind gelukt maar ik zou Patricia niet wezen wanneer er iets in 1x lukt uiteraard!
nu kan ik dus idd een tekst typen maar deze kan ik dus niet verschuiven om hem bijv in het midden van het ballonetje te krijgen. dan ben ik dus ineens mijn tekst kwijt!
ik heb al geprobeerd om te kijken of de tekst zichtbaar wordt als ik de lagen samen voeg. en of ik de tekst in de lagen paneel zie staan. maar niets van dit alles!
hoop dat je dit ook weet Kitte-kat??
liefs Patries
Jeetje, lachen!!
Patricia, jij bent er een uit duizenden!!
Okee, ik probeer een verklaring te vidnen: de kleur van de tekst: staat die in je kleurenpallet helemaal onderaan?
Wat heb je aangevinkt áls je de tekst typt? Anti-alias en vector of floating?? Selection moet je niet gebruiken hoor (Mag wel maar dat is een heel ander functie)
als je floating gebruikt dan komt er zo'n stippellijntje om je tekst. Daan kan je de boel nog verplaatsen en ook bv algschaduw toepassen.Als je de vector-optie gebruikt, is het mogelijk om de tekst wat langer, breder te ‘trekken’ en ook om de tekst te draaien.
Als je selection gebruikt dan typ je eigenlijk de tekst los van de achtergrond. Als je dan slagschaduw toepast is het net alsof je een tekst alléén in schaduw hebt gemaakt!
ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Kittekat
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?