Kitekat, ik ben bezig met dat oefeningetje Doezelen, nu zie ik dat er bij jou rechts een gereedschapkistje staat, waar dat elips in staat. Het is misschien stom, maar ik kan het bij mij niet vinden. Hoe kom ik daaraan?
groetjes Bella
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHelemaal boven in de horizontale balk staan een aantal pictogrammetjes. althans, in PSP7. (Heel vervelend eigenlijk dat ik nu steeds er nu steeds over na moet denken dat er mensen met verschillende versies werken! )
Je ziet iets dat op een ‘sleutel uit een gereedschapskist’ lijkt, daarnaast een rechthoekje -vind ik op een videoband lijken-, daarnaast een vierkantje waar de kleuren door elkaar zigzaggen, dan een grafiekje, twee rechthoekjes die elkaar overlappen en een ‘tv’tje'.
Het ‘videobandje, dat voor ’tool-option window'staat, is dus het gereedschapkistje.
Klik daarop en je ziet dat zich een extra stukje PSP in je werkveld komt. Daarin kan je gaan zoeken voor andere mogelijkheden.
Als je niet wist dat je een gereedscapskistje had, dan heb je ook nog nooit met een tube/plaatjespenseel kunnen werken, of wel??
Meid, er gaat een heel nieuwe wereld voor je open!!
Kittekat
dank je wel voor je snelle antwoord.
Ik heb sinds kort psp8.4. Ik heb inderdaad nog nooit iets gemaakt met tubes of plaatjespenseel. Ik heb een absolute beginner.
Ik zal vanavond eens je raad opvolgen, als ik het gevonden heb, laat ik het je weten en ook als ik het niet kan vinden hoor hihihi
groetjes Bella
In de bovenste horizontale balk staat het woordje view. Daar klik je op (Ik heb de engelse versie, bedenk zelf even hoe het anders zou kunnen zijn als je een nl'se versie hebt)
Ga een stukje naar benedenen daar staat het woord pallets.
Daar klik je op en kies je voor het pictogrammetje tooloptions.
Ik hoop toch echt voor je dat het NU gaat lukken!!
Kittekat
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?