Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vraagje Formaten

• Tamara

Goedenmorgen.. op de valreep hihih

Ik wil me kerstkaart gaan maken is psp.

Alleen wil ik graag weten welk formaat een standaard kerstkaart heeft.

In pixels graag. is er iemand die dat weet.. dan kan ik hem meteen op het goede formaat maken… want elk jaar moet ik hem verkleinen en ik vind hem daar niet mooier op worden vandaar.

Ben heel benieuwd of iemand me kan helpen

Groetjes Tamara

• Patricia mv Tim

ik heb ze ook gemaakt en ik gebruik gewoon de standaart maat van m'n camera dat is 1600x1100 (nog wat)

dit is een goede maat om de foto's af te laten drukken!

en dan laat ik ze afdrukken 10x15.

gr patries

• ^._.^ Kitty

Het antwoord van Resa geldt inderdaad als je de kaarten af wilt laten drukken als foto.

Maar wil je nou een kaartje maken dat je af drukt via de printer dan kan je dat op de volgende manier doen:

Je kunt images die je wilt printen éérst van te voren bekijken in een soort van lay-out. dat doe je op de volgende manier….

Ga via file/bestanden naar multiple images/meerdere afbeeldingen (?)

Daar zie je links je plaatje(s) en rechts een a-4 formaat.

Door je plaatje links naar rechts te slepen kanje zien hoe groot je plaatje is geworden.

Pas het aan aan één vierde van het a-4tje.

Matenheb ik ook nog wel ergens (ik ontwerp nog wel eens van die dingen voor de kost) maar dan moet ik gaan zoeken en daar heb ik nu geen zin in :)

Als ik kaarten maak voor mijn kaartensite gebruik ik de afbeelding 350 bij 500

Kitty