Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kerst diner kaarten

• DeesDoos

hallo allemaal,

ik ben al een poosje bezig met psp en mijn moeder wil kerst diner kaarten gaan maken voor het restaurant… maar nu, ik heb heel veel psp sites gehad maar er is geen lesje te vinden met kerst diner kaarten maken.. weet iemand er 1 of weet iemand hoe ik m'n kaart zo kan maken dat als ik hem uitprint dubbel kan vouwen?

hopelijk hoor ik snel van jullie

groetjes Dees

• brilletje

gebruik een printsjabloon. (afrdukweergave sjabloon openen)

kies een half of een kwart A4 sjabloon, net hoe groot je kaart moet worden.

Print de ene kant, papier andersom in de printer en nog een keer printen in dat sjabloon ,kies het juiste vak, afhankelijk van hoe de kaart moet worden (landscape of niet) Klinkt misschien verwarrend, maar als je het even uitprobeert, printen met sjabloon, zie je snel hoe het werkt.

Succes!

Brilletje.

• ^._.^ Kittekat

Ik heb een lesje gemaakt…zal 'm van de week even publiceren.

Kitty

• ^._.^ Kitty

Lesje is klaar: http://psplessen.tripod.com

En dan onder PSP8 lessen.

Het is een heel eenvoudige maar het gaat om het principe. Ik ga er van uit dat iedereen zelf creatief genoeg is.

Kitty

• brilletje

ik ga ook even kijken hoe je lesje eruit ziet…

de onderwerpen op je site zijn trouwens niet goed te lezen, ze staan er half op.

de menuregel staat er niet helemaal op (keuzemenu).

het bovenste frame is te groot denk ik….

Brilletje.

• brilletje

mag ik nog een aanvulling doen?

ik heb zelf nl. in het begin nogal zitten stoeien met de resolutie en afmetingen van afbeeldingen…

in dit geval moet de resolutie dus op 72 pixels/inch staan, als deze nu op 300 pixels/inch staat, wordt de afbeelding veel te klein na printen.

• ^._.^ Kitty

Ze staan er maar half op??

Ik heb mijn site gebouwd met de instelling van 1024X768 en werk met IE en kan niet zien wat er fout is….

Zelfs als ik mijn beeldscherm instel op een 600X800 resolutie dan nog zie ik alles wat je moet zien.

Het enige dat ik dan dien te doen is navigatieframe een beetje naar beneden scrollen.

Jammer….ik krijg die opmerking vaker maar ik heb géén idee wat ik moet veranderen.

Kitty

• brilletje

heb nog even gezocht en ik weet nu waar het aan ligt..

aan de ingestelde tekengrootte van de browser.

probeer het maar eens, bij de tekengrootte kleiner en extra klein verdwijnen de letters voor de helft. Bij kleinere letters is de lege marge daarboven kleiner en verdwijnen onder de headbanner.

ik denk als je de headbanner wat kleiner maakt het is opgelost…

Brilletje.

• ^._.^ Kitty

Headbanner is zo groot om in de eerste instantie, toen ik de site nog niet met frames bouwde, de hinderlijke reclames van tripod te onderdrukken :)

Kitty