Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tekst gebogen krijgen? (PSP 8)

• Janette

Wie o wie kan mij helpen?

Ik heb sinds kort PSP 8.0 en heb hiervoor al tijden gewerkt met Photoshop 6. Nu wil ik tekst rond een cirkelvormig plaatje krijgen, maar ik krijg dat niet voor elkaar in PSP. Terwijl dat in Photoshop een fluitje van een cent is. Maar ja, ik wil nu graag in PSP werken… Ik heb al geprobeerd om tekst vanuit Photoshop te kopiëren naar PSP, dat werkt helaas niet.

Wie weet hier een goede oplossing voor?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes, Janette

• Patricia

Aan de linkerkant heb jee een rijtje met gereedschappen staan!

Je typt de tekst en dan klik je op het 2e vakje van boven (vervormen)

zo kun je de tekst vervormen !

Succes Patries

• ^._.^ Kittekat

Ik ga het voor je uitzoeken.

Tot nu toe deed ik dat in PSP7 maar 8 werkt toch net iets anders.

Wat Patricia je hierboven vertelt is niet echt mis….maar dan gaat het meer om het vervormen van de tekst en niet in het geheel rond of halfrond plaatsen.

Kitty

• brilletje

wat jij zoekt staat heel mooi met een filmpje uitgelegd in de produktpresentatie

(via Help)

kies: verven en tekenen - tekst op pad

Dan moet het lukken !

Succes, Brilletje.

• ^._.^ Kitty

painting and drawing: text on path (dit voor de engelstalige PSP8)

Bedankt brilletje!!

Kitty

• Janette

Hoi Kitty,

Dank je wel voor je reactie, jij begrijpt precies wat ik bedoel. Wat ik inmiddels ook heb geprobeerd is met het effect ‘sphere’, maar dat was het toch ook niet helemaal.

Ik ben benieuwd wat jij kan vinden… ;o)

Groetjes, Janette

• Janette

Hoi Patricia,

Erg bedankt voor je reaktie. Ik heb het uitgeprobeerd, maar daarmee krijg ik helaas niet het bedoelde effect. Maar leuk, dat je gereageerd hebt! :o)

Groetjes, Janette

• Janette

Hoi Brilletje,

Door jouw raad zal ik het programma vast veel beter gaan ZIEN! Ik ga 't vanavond uitproberen.

Dank je wel ;) !!

En Kitty ook bedankt voor het meedenken!

Groetjes, Janette