Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vraagje over textures

• marianne

Hallo! Ik heb een tijdje geleden met PSP geknutseld, en mede dank zij de lessen op deze pagina ben ik heel wat wijzer geworden. Alleen, nu ik de draad weer probeer op te pakken, stuit ik op het volgende probleem. De kleuren van de texturen blijven zwart/wit, wat ik ook doe. Het hele kleurenpalet doet trouwens niet wat ik wil… Misschien heb ik ooit iets aan de instellingen veranderd ofzo, maar wát, ik heb geen idee:?. Zou iemand mij een tip kunnen geven? Ik wacht met spanning af:)! Alvast bedankt! Groetjes, marianne

• ^._.^ Kitty

Marianne,

Textures ZIJN zwart-wit!!

Ze zijn er om je bestaande kleur of image een textuur te geven en meer niet.

Alleen de pattern/patronen zijn in kleur.

Kitty

• marianne

Hahahaha! Ik ben een beetje dom! Ik raakte al in paniek! Ik ga me er even heel erg in verdiepen - als ik klaar ben met corrigeren. Alleen nog één vraagje (voorlopig): als ik met het verfblikje de boel opvul blijf ik het patroon (de ruitjes) erdoorheen zien, m.a.w. het vlak blijft transparant. Kan ik dat veranderen, en zo ja, hoe?

In ieder geval bedankt voor je reactie, hoor! Ik ga nu even mezelf uitlachen! Groetjes, marianne

• marianne

Laat ik het even zó vragen: weet jij wat de “standaard”- instellingen zijn? Groetjes, marianne

• ^._.^ Kitty

Je hoeft jezelf niet uit te lacht hoor Marianne :D

Opvullen…kijk eens in het gereedschapskoffertje naar tolerantie en opacitie.

Met de tolerantie geef je aan hoeveel van de image opgevuld gaat worden: neem je bv alleen één kleur dan zet je de tolerantie laag. Wil je ALLES egaal gekleurd dan staat het op 200.

De opacitie geeft aan hoe transparant je je kleur maakt.

Dus als je een dunne film over je gehele plaatje wilt dan doe je dat met een telerantie van 200 en een opacity (sorry, ik weet het nederlandse woord niet) van bv 80

Wil je een effen kleur met een textuur dan kan je beter andersom werken: vul je vlak met een effen kleur en ga dan naar textures/textures.

Kitty

Oh standaard instelling is volgens mij 200/200

• marianne

Bedankt, Kitty! Ik kan maar beter om mezelf lachen dan huilen, toch;)? Ik ga er vanavond weer mee aan de slag! Groetjes, marianne