Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

psp8 jpeg niet als thumbmail te zien

• brilletje

rara wie helpt mij…

als ik een plaatje opsla als jpeg kan ik het niet als miniatuur bekijken in XP, (het is het bekende oranje plaatje van scheepje op het water) wel in PSP. Bovendien gaat exporteren van psp naar jpeg niet lukken, ik krijg steeds de melding “fout bij schrijven naar bestand” oid.

pffffffff….. Brilletje.

• >^..^< Kitty

Sorry…ik werk niet met XP. Ik kan je niet helpen…. :(

Heeft het trouwens wel iets met XP te maken??

Fijne feestdagen trouwens!

Kitty

• brilletje

ja jou ook nog fijne feestdagen, ik heb nog even voor het eten…

inmiddels ben ik eracter dat exporteren naar jpeg niet lukt vanaf de tweede harddisk in mijn pc….hèhè… (PSP staat op de eerste harddisk).

Maar hoe is het bij jou als jij een plaatje opslaat als jpeg, dus niet via exporteren, kun jij het dan als thumbnail in Windows bekijken?

Ik zie alleen een thumbnailtje als ik exporteer… niet zo'n probeem dus maar ik vind opslaan als… sneller werken…

Brilletje.

Smakelijke kalkoen alvast of wat dan ook….

• >^..^< Kitty

Eerlijk gezegd exporteer ik altijd slechts één ding en dat is een tube!!

Voor de rest sla ik alles op via opslaan als.

Ik vraag me af waarom je de dingen via je verkenner als thumbnail wilt zien? Waarom kijk je niet via de browser in PSP zelf?

Kitty

• brilletje

ik wil ze graag in de XP-browser zien om de volgende redenen:

- soms gebruik ik andere beeldbewerkingssoftware naast PSP

- in XP kan ik een diashow draaien van afbeeldingen die ik van te voren in de

verkenner opzoek of bekijk.

Maar inmiddels ben ik erachter: bij de opties van “opslaan als jpeg” moet ‘standaard’ of ‘progressief’ staan ingevuld, bij de keuze ‘verliesvrij’ zijn de thumbnails dus niet te zien.

Bedankt voor het meedenken,

Brilletje.

P.S. Met al dit zoeken heb ik inmiddels ook gevonden hoe ik mijn werkbalken zelf kan aanpassen met gewenste icoontjes, reuze handig! Zo zie je maar, het is altijd wel ergens goed voor….;-)

• >^..^< Kitty

Ken je het programma Microangelo?

Het ‘maakt’ cusrsos en icons en is kinderlijk eenvoudig.

Bezoek bv eens mijn personal homepage en kijk naar de cusrsor in het linkerframe: http://kittyvm.tripod.com (sorry voor de commercials)

Microangelo is graatis te downloaden via het net!!

Kitty

• brilletje

lijkt me inderdaad een leuk progje, ik ga het downloaden.

weer wat erbij te hobby-en…