Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

strepen op afdruk

• Janette

Hallo!

Sinds een tijdje werk ik met PSP8. Gisteren heb ik een afbeelding gemaakt met tekst en een paar plaatjes via plaatjespenseel. Daarna heb ik het geheel opgeslagen als pspimage bestand. En toen wilde ik het natuurlijk afdrukken. Maar er kwamen allemaal horizontale strepen op de afdruk te staan, dwars door mijn gemaakte afbeelding. Na het programma afgesloten en opnieuw opgestart te hebben, bleven de strepen komen op de afdruk. Zelfs na het opnieuw opstarten van de computer en PSP kwam er geen verandering in, sterker nog: er kwamen zelfs vertikale strepen bij! (Ondertussen had ik nog wel enkele wijzigingen in het bestand gemaakt en weer opgeslagen).

Uiteindelijk heb ik het bestand opgeslagen als .bmp, en zowaar, ik kon die bitmap-afbeelding zonder strepen afdrukken.

Weet iemand misschien hoe dit kan? En wat ik eraan zou kunnen doen om dit probleem te verhelpen?

Bedankt alvast :o), groetjes, Janette

• >^..^< Kitty

Ik zou het echt niet weten maar je kunt een plaatje dat klaar is het best opslaan als jpg. BMP kan ook maar dat is vaak zo ‘groot’.

Eeen .pspimage gebruik je als je iets op wilt slaan terwijl je wilt dat alle laagjes nog bewaard blijven voor een volgende keer.

Misschien dat je printer daar moeite mee had!!

Kitty

• xiena

hallo, heb ditzelfde probleem gehad, heb zelf een epson 880 printer en kwam er

achter dat je je printer in kan stellen op foto's afdrukken.

toen ging alles goed.

• brilletje

Een plaatje met psp-extensie (plaatje.psp) draagt informatie bij zich over de afbeelding (lagen etc.) een plaatje met jpeg extensie (plaatje.jpg) heeft dit niet.

Blijkbaar raken sommige printers van deze info van slag….

Ik heb het ook gehad, als ik een plaatje met de extensie psp afdruk.

Als ik deze opsla als jpeg is de print wel goed.

Opslaan als jpeg dus alvorens te printen.

Succes, Brilletje.

• >^..^< Kitty

Zat ik er niet naast dus :)

Tjonge, en dat helemaal op de gok!!

Kitty

• Janette

Hoi Kitty, Xiena en Brilletje,

Bedankt voor het meedenken, ik zal inderdaad dan mijn gemaakte afbeeldingen opslaan in .jpg of .bmp formaat alvorens ze te printen.

Groetjes, Janette