Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Paginakrul (PSP8)

• Moonlampje

hallo allemaal,

ik ben weer aan het rommelen geweest met psp 8 en het is op zich heel leuk geworden alleen een vraagje waar eerst een beetje uitleg aan vooraf gaat. ik heb een paar dagen photoshop 7 op mijn pc gehad en psp 7 en 8 gingen daar heel raar van doen. de transparantie werkte namelijk niet meer bij het maken van banners enzo.

nu heb ik laatst photoshop van mijn pc gegooid maar daar ging wat fout en ik moest een systeemherstel doen, waardoor ik ineens psp 8 ook kwijt was (was nog veel meer kwijt hoor:)). vaag dus ik heb hem opnieuw geinstalleerd.

ik heb nu iets gemaakt met een paginakrul erin, maar achter die paginakrul is het grijs en dat zou ik graag transparant willen hebben. kan dat? en zo ja hoe? ik probeer ff een plaatje te plaatsen.

mocht dat niet lukken is de link ook te kopieren in de adresbalk, maar dat weten de doorgewinterde internetters hier wel:D

alvast bedankt,

Moonlampje

• Moonlampje

http://www.imagestation.com/picture/sraid102/pee8f25e2ff4f6abd383156b643eb7ffd/f9b726aa.jpg

• >^..^< Kitty

Hoi Moon,

Het volgende lijkt mij hier aan de hand…..

Oh wacht!!

Ik geef het antwoord als je me belooft zo'n tegoedbon te geven!!! *LOL*

Het plaatje is opgeslagen door de oorspronkelijke eigenaar met ‘merged layers’ samengevoegde laagjes.

Daardoor is de achtergrondkleur die geworden die er op de PC stond.

Open een nieuwe image met transparante achtergrond die dezelfde afmeting heeft als die van je kattenplaatje.

Plak daar je plaatje in en HUP!! Probleem verholpen!

Opslaan als .gif natuurlijk :D

Kitty

• Moonlampje

ja dat had ik al gedaan maar het opgeslagen als jpg, ik ga het opslaan als gif nog eens proberen.

• Moonlampje

het is niet gelukt:( bovendien als ik het plaatje als gif opsla wordt ie er ook niet bepaald mooier van:D

• >^..^< Kitty

http://members.lycos.nl/kitty_s/plaatjes/katmassage.gif

Ik heb gedaan wat ik hierboven aangaf. (Let wel even op het aantal kleuren)

Maar het hoekje kreeg toen toch een kleurtje. Toverstafje, tolerantie rond de 20 en deleten.

Kopieeren, animationshop openen en daar plakken. Opslaan als .gif en het is nu toch echt transparant in de hoek hoor!

Kitty

• Moonlampje

okee dank je wel voor je uitleg:D

ik had het gewoon in psp8 opgeslagen als gifje. bij mij was animationshop er niet aan te pas gekomen, maar nu weet ik in elk geval hoe het werkt;-)

Thnx

Moonlampje