Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Maskers maken (psp7)

• Moonlampje

hello luitjes,

ik heb een boek: visuele leermethode voor paint shop pro 7 van Diane koers. daarin staat in een hoofdstuk beschreven hoe je een masker kunt maken. alles gaat goed tot ik de binnenkant van de ovaal met wit moet gaan vullen.dan staat in het boek dat je de tolerantie op 20 moet zetten. maar de tolerantie is bij mij helemaal niet aanklikbaar. kan iemand me misschien vertellen wat ik fout doe of hoe ik het op kan lossen?

alvast bedankt,

Moonlampje

• Moonlampje

ik heb al gevonden hoe het moet. het zit namelijk zo. in het plaatje staat de afstemmingsmodus op “geen” daardoor werd de tolerantie ook onzichtbaar. ik heb toen die afstemmingsmodus op rgb-waarde gezet, toen de tolerantie naar 20 gezet, vervolgens de afstemmingsmodus naar “geen gezet” zo is het dus gelukt.

dan heb ik nog een vraag. ik heb dit ook in psp8 geprobeerd, maar daar is helemaal niets van terug te vinden zoals het in psp7 gaat. in mijn menubalk staat ook geen kolommetje met masks en ik kan een plaatje ook niet opslaan als .msk. kunnen jullie mij dat uitleggen. en ook hoe ik een achtergrond kan veranderen naar een laag?

alvast heel vriendelijk bedankt,

Moonlampje

• Kitty >^..^<

Bij PSP8 vind je de masks onder de layers.

Verder slaat psp ze daar op als .pspMask

Om bijvoorbeeld de mooie maskers die je in 7 hebt staan of die je op het net vind maar die voor 7 zijn gemaakt kan je die het beste kopieren naar 8 en de uitgang veranderen.

Werkt prima!!

Kitty

• Moonlampje

okee heel erg bedankt voor je antwoord.

ik had al wel gezocht in ieder kolommetje van mijn menubalk, maar eigenlijk niets gevonden wat dan overeen kwam met psp7 of dat het net zo makkelijk te maken is.

groetjes,

Moonlampje

• marianne

… wat is een masker, en wat doe je ermee:?? Groetjes, marianne

• Moonlampje

pfff even moeilijk uitleggen, snap het zelf namelijk nog niet helemaal, maar met google kun je vast wel een antwoord vinden.

moonlampje

• Kitty >^..^<

Marianne, ga eens naar deze site: http://www.pspsite.nl/Forumsite/Lessen/index.htm en kijk dan bij ‘bloempot’.

Daar staat een uitleg voor een masker.

Kitty

• marianne

Hallo, Kitty! Bedankt, ik ga erop studeren! Maar eerst even met een boek in de tuin, je weet maar nooit of de herfst morgen weer begint;)! Groetjes, marianne