Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Lang geleden toch weer een vraag (transparant)

• Patricia mv Tim en ?

Hoi

ik was vandaag weer eens ijverig begonnen met naam animatie's

nu heb ik er 1 gemaakt, maar nu krijg ik dus de animatie op een afschuwlijke witte achtergrond. terwijl ik hem liever op een transparante achtergrond heb.

het is wel een bestaande afbeelding in lagen!

Groetjes Patries o,ja het is voor psp 7 en animatieshop 3

• Kittekat >^..^<

Opgeslagen als .pspbestand toe je 'm maakte??

• Patricia mv Tim en ?

het maak niet uit, al haal ik een plaatje zonder achtergrond van het internet, zodra ik hem open in psp is het een gekleurde (zwart of witte) achtergrond

• Kittekat >^..^<

Patries…image van het internet? .gif of .jpg?

en die open je in?? In animationshop of in PSP-zelf?

• Patricia mv Tim en ?

de plaatjes die ik van internet haal zijn meestal gif plaatjes

als ik deze in psp open dan krijg ik dus die achtergrond. open ik ze in animatie shop dan is de achtergrond transparant. tot ik dus de lagen in psp weer samen voeg dan wordt de transparante achtergrond dus weer gekleurd!

Zolang ik ze dus niet alle lagen samenvoeg. dan gaat het goed maar zodra ik deze optie gebruik is het foute boel!

en dan uiteraard als ik plaatjes van een site afhaal (bewegend) dan is de achtergrond transparant en bij openen in psp gekleurd!

ehh snap je het nog :)

• Kittekat >^..^<

Zeker snap ik het nog :)

.gifs dien je niet in PSP te openen omdat de transparante achtergrond daar gekleurd wordt.

Wat je wél kunt doen dat is openen in animationshop, daar kiezen voor kopieren en in PSP plakken.

Op dat moment heb je dus wél een transparante achtergrond in PSP.

Ben je klaar met animeren, sla je image dan op als .psp (met de uitgang .psp dus) en open 'm weer in animationshop.

Dáár sla je 'm op en dan weet ik zeker dat-ie transparant blijft.

• Kittekat >^..^<

En even off-topic…ik probeer die info weg te krijgen maar ook al vink ik die optie uit…tóch verschijnt mijn info weer in beeld :(

• marianne

Niet inloggen, Kitty, misschien helpt dat! Groetjes, marianne

• marianne

Ik bedoel natuurlijk, eerst uitloggen:)!