Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vraagje voor andré l.

• marianne

Hallo, André! De volgende vraag heb al eerder hier op het prikbord gesteld, en daar heb ik ook al veel antwoorden/tips op gekregen. Helaas hielpen die niet, het probleem blijft bestaan. Daarna heb ik 'm op het Hardware-prikbord gesteld, maar daar kwam ik óók niet veel verder mee. Nu stel ik hem maar aan jou, misschien dat jij de Gouden Tip voor me hebt! Hier komt ie dan:

Het probleem is als volgt: ik wil het gereedschap Autovormen gebruiken ( wat ik al vaker gedaan heb), maar zodra ik die knop aanklik krijg ik de melding Out of Memory. Wanneer ik dat wegklik gaat ie laden(?), ik krijg een vakje met de boodschap Vormen Cache Bestand, en vervolgens gebeurt er niks, en kan ik ook helemaal niets meer doen. Ik kan PSP niet eens afsluiten, en moet dat dus met CtrAlt Del doen. Heel fijn.

Als ik het programma met Verkenner bekijk, kan ik de map Autovormen wél openen, wat betekent dat de figuren niet “weg” zijn. Ik heb ook geprobeerd het programma via de installatie-cd te herstellen, en dat doet ie dan ook, maar het probleem blijft.

Ik word er nu een beetje wanhopig van! Alvast bedankt! Groetjes van marianne

• Noelle

Misschien weet Andre ook wel hoe ik tekst mooi kan uitprinten vanuit PSP, zonder dat die of vaag (antialias) of hoekig (vector) wordt, zie mijn uitgebreide vraag een beetje meer naar beneden.

Noelle

• Andre L.

Zo.

Heftige vraag hoor, ik ben niet zo'n computertijger… Ik heb dit probleem zelf nooit gehad maar heb ff gezocht voor je op internet en kom op de volgende link: http://flyerspsp.com/help1.htm#memory6

Het is wel in het Engels, ik hoop niet dat dat een probleem is. Anders gaan we het met z'n allen voor je vertalen.

Ik zou dit eens proberen maar zou anders ook niet zo snel weten wat het dan wel zou kunnen zijn. Vooralsnog twijfel ik niet aan de werking van de PSP software zelf maar in het ergste geval zou je hem opnieuw kunnen installeren.

Succes.

• marianne

Zo'n probleem mag dat niet zijn.Ik ben wel een beetje thuis in over-de-grens, alleen als het een beetje technisch wordt vind ik het een beetje eng;)! Maar in ieder geval weer heel erg bedankt voor de moeite, ik ga meteen even kijken of ik er wijs uit kan worden! Kom ik er niet uit dan meld ik me weer! Veel groetjes van marianne

• Andre L.

Noelle,

Ik heb dit ook met PSP, jouw voorbeeld staat niet op zichzelf. Ik zal het proberen uit te leggen voor zover ik het zelf begrijp :D

Ik denk dat het te maken heeft met de resolutie van de afbeelding. Ik maak alle plaatjes in PSP altijd op een resolutie van 72.000 Pixels Per Inch. Dit omdat ik voornamelijk website interfaces maak met PSP7 en hiervoor de resolutie afdoende is. (Ik denk zelfs dat PSP standaard is ingesteld op deze resolutie) Als je dit gaat printen via PSP wordt de afbeelding groter dan normaal en zie je dat de afbeelding of letters een vage rand krijgen door de antialiasing en kartels zonder de antialiasing. Om enig inzicht hierin te krijgen kun je het volgende doen:

Maak 1 afbeelding van 100 x 100 ppi met een resolutie van 72.000 pixels per inch. Maak daarna weer 1 nieuwe afbeelding van 100 x 100 ppi, maar nu met een resolutie van 200.000 pixels per inch. Bekijk beiden in het afdrukvoorbeeld van PSP en je zult zien dat degene van 200.000 pixels per inch kleiner, maar veel strakker is. Kopieer beide afbeeldingen in MSWord en je zult zien dat beide afbeeldingen even groot zijn… En ook strak.

Je zou kunnen overwegen om alles wat je later wilt printen, in PSP te maken in 200.000 pixels per inch.

Of je maakt het gewoon in 72.000 pixels per inch maar plakt het later in MSWord en print je het van daar uit. Het wordt dan wel kleiner dan de oorspronkelijke afbeelding.

Ik hoop dat ik het helemaal goed heb en dat het duidelijk is. Correcties op mijn verhaal zijn natuurlijk welkom.

Groet,

Andre

• Noelle

Hoi Ande,

Nou hartelijk bedankt! Ik ga het meteen proberen!

Groetjes Noelle