Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

autovormen deel 3 ;)

• marianne

Goeiemorgen! Het is me gelukt met het autovormenprobleem; ik heb psp verwijderd, en weer opnieuw (3de keer) geïnstalleerd, alleen ditmaal op de nieuwe harde schijf die we nog niet zo lang geleden erbij hadden gezet. En wat denk je? Het is gelukt, ik kan autovormen weer gebruiken!

Alleen… nu heb ik nog even jullie hulp nodig wat betreft het terugzetten van mijn zelfgemaakte tubes en patterns. Hoe ga ik dat aanpakken? Ik heb ze in een map in Mijn Documenten opgeslagen. Wie helpt me? Groetjes, marianne

• Noelle

Hoi Marianne,

Volgens mij gewoon via bestand-exporteren naar-plaatjespenseel (de tubes)

en de patterns kun je via Program files terug zetten in je mapje Patterns.

Of bedoel je dat niet?

Groetjes Noelle (Noelie)

• Andre L.

Ook hoi,

Inderdaad zoals Noelle zegt gewoon je eigen patterns (extensie .bmp) kopieren en plakken in de map: C:\Program Files\Jasc Software Inc\Paint Shop Pro 7\Patterns

Volgens mij kun je zelfs de tubes (extensie .tub) plakken in C:\Program Files\Jasc Software Inc\Paint Shop Pro 7\Tubes

Als je PSP dan weer opstart kun je ze volgens mij van daaruit gewoon weer openen.

Als je dat bedoelt natuurlijk.

Groet,

Andre

• marianne

Hoi, André! Je hebt me weer gered! Ik heb de boel op goed geluk vanuit Windows Verkenner gekopieerd, en in de goede mappen geplakt, en dat is helemaal gelukt! Hartstikke goed! Bedankt!

Noëlle, jij ook bedankt voor het meedenken, maar op jouw manier ging het niet zoals ik wilde. Maar het hád gekund…:) Ik ben in ieder geval blij dat het gelukt is! Groetjes van een opgeluchte marianne

• Kittekat >^..^<

Maar je kunt ook gewoon via PSP zelf verwijzen naar de mappen waar je je tubes hebt staan.

Dat doe ik zelf zo omdat ik niet álles in PSP wil hebben staan!!

Kersttubes rond de pasen zijn niet interessant. Als die er wél in staan wordt je tubeslijst zo ellenlang en duurt het best lang voordat de lijst geopend is.

In de filelocations verwijs ik dus naar tubes elders op mijn harde schijf!

Kitty

• marianne

Hoi, Kitty! Dat klinkt niet slecht; je kunt dan mappen maken voor verschillende soorten tubes. Alleen… hoe kan ik daar dan bij komen vanuit PSP? Als je een tube wilt gebruiken kom je toch automatisch in je PSP-tubes terecht? Hoe kun je een andere map kiezen? Groetjes, marianne

• Kittekat >^..^<

Even kijken voor een vertaling :)

Bij preferences (is dat vóórinstellingen??) kan je naar file-locations. daar kan je zoeken via je harde schijf naar de locaties waar je óók tubes hebt staan.

In PSP7 zijn dat niet zoveel voorinstellingen bij PSP8 heb je een grotere mogelijkheid.

Kitty

• marianne

Okee, daar gaan we. Bestand>>>voorkeuren>>>bestandslocaties>>>kiezen.

En alweer hartstikke bedankt, Kitty! Dit zijn dus de lesjes die je nergens in de boeken kunt vinden:)!

Veel groetjes van marianne