Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Filters

• Monique de Wit

Hallo,

Ik zit met een probleem wat de filters betreft. Ik gebruik ook veel Adobe photoshop om Grafische 3D tekeningen te bewerken die ik maak d.m.v. andere 3Dprogramma's. Ik heb ook psp en om de afbeeldingen die ik maak wil ik mooie borders/lijsten maken. Ik zit nu met het probleem dat ik daar dus ook plug-ins voor nodig heb soms, maar als ik ze installeer dan installeerd hij het automatisch in een adobe photoshop plugin en doet hij het niet in paint shop pro. Zijn er mensen die ook beide programma's gebruiken en dit probleem ook hebben.

Is er een manier om dit probleem op te lossen????? Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. Ik kan bv als ik filter factory A wil installeren niet aangeven of het een filter moet zijn voor psp of adobe. ik installeer het in de psp plug-in folder maar wordt toch een adobe plug-in. Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen???

Groetjes Monique

• @rhowing.

Hoiii.. Monique..

Ik weet niet of je hier wat aan hebt!! maar ik reageer toch maar effe.. je weet nooit.. hihi..

Ik werk overigens met paint shop pro, en het programma Adobe photoshop ken ik voor de rest niet.

Ik heb voor al mijn mijn filters, gewoon ergens op m'n harde schijf een map aangemaakt, waarin ik al m'n filters instaleer, dus ik instaleer ze niet in het programma psp zelf.

Ik heb dus en map “Plugins” gemaakt, met daarin voor elk filter weer een (eigen)submap.. ik doe elk filter in een eigen map, omdat je het zo overzichtelijker houdt, en als je het filter achteraf niets vindt, kun je hem gemakkelijk weer verwijderen..

Omdat m'n filters nu zomaar ergens op mijn hardeschijf staan, is het wel zaak dat psp even weet waar die map staat, anders heb je nog niets aan je filters, dit is heel gemakkelijk aan te geven in je psp..

Je gaat naar “Bestand” dan naar “Voorkeuren” en kies je voor Bestandslocaties

Dan opend er een scherm, daarin kies je links in het voor Insteekfilters en dan ga je Toevoegen en blader je naar de map waar de filters in staan.. En voíla je filters werken in psp, zie je ze niet direct dan psp ff afsluiten en opnieuw opstarten, dit is overigens ook aan de orde als je een nieuw filter in je map erbij plaats..

nu ben ik ooit begonnen met psp 7 en ik werk nu veel met psp8 maar ook psp9 is er inmiddels al, en die heb ik uiteraard ook, en alles wat ik hoef te doen is alleen maar even aangeven via bestand / voorkeuren enz.. waar m'n map plugins staat en meer niet.. en m'n filters werken.

Wat ik zei ik kan het programma Adobe photoshop voor de rest niet maar misschien heb je dar dezelfde mogelijkhijd….

Nou.. Monique. this een heel verhaal geworden ze.. hahaha.. maar misschien heb je hier wat aan…

Groetjussssss…

Arhowing….