Hoiiii.. Monique…
Heel toevallig ben ik nu ook een beetje bezig met brushes, en ook ik heb het zelfde probleem, ik kan niet al m'n brushes zien in psp 8, wat ik nu ontdekt heb is dat er twee bestandjes nodig zijn voordat psp8 je brushes kan lezen..
bv. je hebt een brush genaamd Elvis, dan is er nog een bestandje nodig dat heet BrushTip-Elvis..
Heb je maar één bestandje, dan is er toch een mogelijkhijd om je brush te laten werken in je psp..
Ga naar Bestand en dan Importeren en klik dan op Aangepast penseel,
Nu opent er een scherm genaamd Aangepast penseel importeren.
boven in dat scherm staat Openen klik daar even op.
Nu komt er weer een nieuw scherm genaamd Openen. (waarschijnlijk wel een bekend schermpje) hierin kun je bladeren naar de map waar je je brushes heb opgeslagen, zoek hem op en klik hem aan.
Nu kom je weer in het vorige scherm (Aangepast penseel importeren.) terecht,
je ziet in dat scherm nu links je brush-afbeelding staan,
klik nu op de knop Alles toevoegen en je brush-afbeelding springt nu naar de rechterkant, nu klik je op OK. en psp zal nu je brush importeren.
En je vindt hem nu dan ook terug in je Penseel of Airbrush.
Nou!! Monique heb je hier wat aan of nie?? hahaha..
Wat ik nu een nadeel vindt, maar dat is misschien een persoonlijke mening hoor, je hebt het niet zelf in de hand waar psp de brush nu opslaat, ik bedoel in welke map..
Ik heb de map inmiddels wel gevonden waar psp de brush opslaat, en daar haal ik de brush dan ook weer uit vandaan doormiddel van knippen en plakken, en plaats de brush in de map die ik ergens op m'n harde schijf heb aangemaakt voor brushes..
Groetjusssss..
Arjen…
Ik weet niet of dit DE manier is, maar het werkt in ieder geval wel, zijn er lezers van dit forum die andere wegen weten dan hoor ik dat natuurlijk graag…