Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Fout bij afdrukken...

• Mister Y

Hoi allen,

Ik heb een JPG van internet ‘geplukt’ en deze vervolgens bewerkt. Als ik deze vervolgens afdruk spuwt de printer veel a4'tjes met vreemde codes eruit. Kent iemand dit probleem en weet iemand of dit te maken heeft met een soort beveiliging van JPEGS op internet?

gegroet,

Mister Y

• Kittekat >^..^<

Geen idee!

Ik weet niet of dit ook wel het juiste prikbord is om het te vragen.

Maar ik ben benieuwd naar de reactie van de anderen.

Kitty

• Andre L.

Wat staat er als je voorbeeld op scherm doet? Het klinkt namelijk meer als een ‘communicatiestoornis’ tussen je computer(programma) en je printer.

Print je hem vanuit PSP of vanuit een ander programma? Als je het vanuit PSP doet zou je kunnen kijken of de juiste printer is geselecteerd. “Bestand” > “Afdrukken” (naam printer).

Anders in “My Computer” nog even kijken of alles goed staat bij de printer (default) en of de juiste driver is geinstalleerd en tenslotte kun je het .JPG plaatje nog even in een word-document plakken en dan kijken of ie 'm dan wel print.

Nou als je hier de resultaten van hebt weten we iets meer denk ik.

Ik denk niet dat het een beveiliging op JPG's is en volgens mij bestaan dit soort beveiligingen ook niet omdat het geen zin heeft. Er is maar 1 beveiliging mogelijk voor plaatjes op internet en dat is door het NIET op internet te zetten… :D

Succes.

Andre

• Mister Y

Beste Andre,

Bij het voorbeeld op scherm gebeurt er niks vreemds. Het gebeurt maar bij 1 JPG en bij andere afbeeldingen treden geen problemen op. Overigens bestaat er wel degelijk een beveiliging voor JPEGS, die veel wordt gebruikt voor (officieele filmposters). Bij het opslaan van de JPG wordt dan een lege JPG opgeslagen. Dit probleem is wel makkelijk te omzeilen met PRINT SCREEN >> CROPPEN, maar er treedt dan wel kwaliteitsverlies op en de gecropte afbeelding wordt dan gereduceerd tot 72 DPI.

gegroet,

Mister Y

• Andre L.

Hallo Mister Y,

Als dit soort beveiligingen bestaan heb ik ook weer wat geleerd, ik heb nog even gezocht op internet maar kan er niets over vinden en ik ben het probleem zelf nooit tegengekomen.

Ik begrijp niet hoe een plaatje wel afgebeeld kan worden op je computer maar geen informatie bevat. Ik kan me daar niets bij voorstellen. Maar het lijkt me wel een interessante techniek.

Maar als je het met print screen niet red en 72 PPI is onvoldoende dan wordt het inderdaad erg moeilijk.

Misschien is het zo dat je het plaatje in de internet browser ziet staan en hem dan niet kan saven met een rechtermuisklik maar dat kun je oplossen door de hele pagina op te slaan. En als dat niet lukt kun je altijd nog de in de broncode zoeken naar de bestandsnaam van het plaatje en dan deze naam met extensie in google zetten. Wellicht vind ie 'm dan…

Als je er niet uitkomt op dit prikbord kun je misschien de vraag stellen op het hard- en software forum: http://www.prikpagina.nl/list.php?f=571

Succes.

Andre