Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

krant/nieuwsbrief

• rocky

Ik heb psp 7

Wie weet of het mogelijk is een krant of nieuwsbrief te maken met dit programma?

Of anders wie weet hoe ik dat dan met een ander programma doe.

Moet voor een reunie iets maken maar kan even niet de goede weg vinden.

Ik heb kolommen en vakken nodig voor de indeling en foto's

alvast bedankt

• Kittekat

Acrobat Reader lijkt mij in dit geval een beter idee.

Een nieuwsbrief maken in PSP vergt veel ‘ruimte’ en het duurt dus erg lang voordat zo'n bijlage per e-mail arriveert.

Voor mensen met kabel is dat niet erg maar voor hen met ouderwetse telefoontikken wél!

• Andre L.

PSP is een foto bewerkings- en tekenprogramma. Bij een krant of nieuwsbrief stel ik mij meer teksten voor met af en toe een plaatje. Hier wil je PSP niet voor gebruiken…

Ik zou gewoon Microsoft Word hiervoor gebruiken; even stoeien ermee en je kunt prachtige kolommen maken en plaatjes invoegen en het bestand blijft klein. Bovendien heeft bijna iedereen MSWord op zijn compu.

Acrobat files (.PDF) zijn ook erg geschikt maar om .PDF files te maken heb je een ‘PDF editor’ nodig, die zijn als freeware verkrijgbaar maar dan zit er reclame in de voettekst.

Voordeel van PDF files is wel dat in principe iedereen het kan lezen omdat je de Reader gratis kunt downloaden en MSWord niet.

Persoonlijk zou ik voor MSWord gaan.

Succes.

• marianne

Is Powerpoint niks? Groetjes, marianne