Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

randen toevoegen

• jeannette

Ik snap er niets meer van. Ik heb een afbeelding, daar voeg ik keer op keer een rand toe met een aantal pixels, vul deze randen dan met een kleur, maar totdat ik weer een rand wil toevoegen en deze selecteer met het toverstafje, dan worden er stukken van de vorige rand ook aangegeven, hoe krijg ik dit nou weer goed???

Ik heb van alles geprobeerd maar dit lukt me niet om gewoon dan de buitenste rand met het toverstafje te selecteren.

• Andre L.

Staan de “opties voor gereedschap” van je toverstafje wel goed? Misschien te hoog getal bij de tolerantie of staat doezelen niet op nul?

Anders kun je misschien beter als alternatief met je tekengereedschap de randen om de afbeeldingen aanbrengen, maar dan wel elke keer op een nieuwe rasterlaag. Dan kun je achteraf in het palet lagen de juiste laag selecteren, CTRL+A en dan in de lijnen klikken en je hebt een prachtige selectie omdat er behalve de lijnen niets anders op die laag staat.

Het is wel meer werk maar dat kan ook juist leuk zijn ;-)

Bijkomend voordeel is dat de afbeelding niet groter wordt, dat gebeurt namelijk wel als je ‘randen toevoegen’ gebruikt.

En het geeft vaak een beter resultaat met minder kans op randpixels.

Succes.

• Moonlampje

misschien kun je alles selecteren -> modify (wijzigen denk ik) -> contract (inkrimpen) zo voeg ik ook randjes toe

• @rhowing

.

Hoiiii… Jeannette…

Omdat ik er ook wel eens mee zat dat als je selecteerde met je toverstaf, dat dan ook een deel van je vorige randje wordt mee (ravelig/stukjes.) geselecteerd ben ik ook een andere manier gaan zoeken, onderandere ook zoals moonlampje al beschrijft, en dat werkt ook, maar ik ken er nog één…

Ik doe het altijd op de volgende manier..

Als ik en rand aan m'n plaatje wil toevoegen, ga ik eerst naar

Selectie, en dan Alles selecteren..

En dan nu je randje toevoegen….

En dan weer Selectie, en dan selectie omkeren…

En voila. je heb een prachtig strak geselecteerde rand..

Groetjusssss…

Arjen…

Ooooohja. dit truukje werkt met psp 8 en ook 9, maar helaas niet met psp 7…

• Moonlampje

volgens mij sla je een paar stapjes over…. modify en contract:D