Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tube kleiner maken in psp9

• Desiree

Hoi allemaal ik wil een tubeplaatje ergens in plaatsen maar hij is te groot. Hoe kan ik hem verkleinen in psp9?

Groetjes desiree

• Kittekat >^..^<

Bij de tubes heb je de mogelijkheid om hem kleiner of groter te maken, speel eens met de getallen aldaar.

• Kittekat >^..^<

Kijk even bij de tubes/plaatjespenselen uitleg op deze site http://paintshoppro.plein.nl

De uitleg is wel voor PSP8 maar zal in principe niet zo veel afwijken van 9

• @rhowing

.

Hoiiiii… Desiree….

Hoe je je Tube kleiner kan maken??

Wel!! nu het gaat er nu wel ff om, op welke manier jij je tube's in je psp open…

Het kan zijn dat je dat via je plaatjes-penseel doet, maar het kan ook zijn dat je je tube rechtstreeks open in je psp, en dan bedoel ik, net als je dat bv. met een afbeelding/plaatje/foto. zou doen, via de browser of via het bekende gele mapje en dan bladeren naar je plaatje die je hebben wil…

Doe je via plaatjes-penseel??

Dan zie je boven in je scherm wat instellingen staan..

En waar het getal 100 staat, (Schaal:) daar kun je je plaatje dan mee verkleinen,

zet het het getal maar eens op 50.

Ook kun je via deze weg je plaatje vergroten, maar dat zou ik nooit doen, en waarom??

Nou!! omdat het getal 100 al aangeeft dat je plaatje al op maximale grote is, en ga je het vergroten dus bv. 130, dan zal je zien dat het uit elkaar getrokken wordt, en dus je plaatje er niet mooier van wordt…

Open je je Tube via een andere manier, bv. Browser of het bekende gele mapje??

Dan kun je je Tube verkleinen op de volgende manier,

Ga boven in je scherm naar Afbeelding, en klik dan op Formaat wijzigen.

Dan opent er een nieuw scherm (Formaat wijzigen) waarin weer diverse instellingen staan.

In het kadertje Pixelafmetingen (…. pixels x …. pixels) daar kun je afmetingen veranderen,

100 % is weer de volledige grootte van je plaatje,

dus door het getal bv. op 70 te zetten wordt je plaatje kleiner.

Nog ff een tip!! als je je plaatje verklein, zet dan voordat je Ok. klik de instelling (lager in je schermpje) achter Nieuwe resolutie met: ff op Bicubisch.. standaard staat dit waarschijnlijk op Intelligent..

Laat je het op Intelligent staan dan wordt je plaatje na verkleinen onscherper, dit kun je wel weer ondervangen door je plaatje later weer te verscherpen, maar als je de instelling op Bicubisch zet dan blijft je plaatje meteen al scherp, scheelt dus weer een handeling.. hahaha..

En dan nog ff een Tip!! Als je je plaatje open op de manier zoals bv. Browser of het bekende gele mapje..

dan is het verstandig om gelijk ff Shift-D (Toetsenbord) te doen dan krijg je gelijk een kopie van je plaatje,

en sluit dan het originele plaatje weer af..

dan kun je namelijk nooit het originele plaatje perongeluk bewerken..

Nou!! Desiree, kun je hier wat mee?? hé dat rijmt hahahaha..

Suc6…

Groetjussssss..

Arjen….

.

• Desiree

Hoi allemaal, heel erg bedankt voor jullie uitleg. Ik heb het nog niet geprobeert maar ga dat wel doen als het effe wat minder warm is.

Als t niet lukt dan geef ik wel weer een gil!

Groetjes DesireeKittekat >^..^< schreef:

>

> Bij de tubes heb je de mogelijkheid om hem kleiner of groter

> te maken, speel eens met de getallen aldaar.