Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tekst in perspectief.

• Frits

Hoi,

Wie kan/wil mij helpen om een tekst van verschilende regels in perspectief te zetten

Bv: de tekst boven smal en naar onder breed uitlopend

een soort verdwijnnpunt dus.

Ik krijg het alleen maar in het platte vlak.

Alvast bedankt..

• Frits

Oeps vergeten het is in psp9

• Andre L.

Zal misschien wel mogelijk zijn misschien maar ik heb heb het nog niet gevonden in PSP(7). Ik heb hier een keertje een klein gratis programmaatje voor gevonden, Text Effects v1.00.239

Het is freeware en je kunt het hier downloaden: http://www.breekpunt.nl/download.asp?id=1728

Succes.

• Frits

Helaas Andre, met dit program kan het niet

Maar wel bedankt voor de moeite…

• Andre L.

Oeps misschien heb ik het verkeerd begrepen… Bedoel je misschien zoals het intro van star wars waar de letters in de verte weglopen? Dat kan met PSP wel.

Bij PSP7 doe ik dat als volgt: maak een nieuwe afbeelding en maak deze flink groot, bv. 2000 x 2000 pixels en bv een witte achtergrond, klik dan op OK. Neem een grote zwart gevulde letter bv. pt 72 verdana. Klik een beetje onderin de lege achtergrond en vul je tekst in zodat er meerdere regels ontstaan (telkens een enter geven voor een volgende regel, klik ook “automatisch proef” aan rechtsonder zodat je ziet wat je doet). Selecteer het hokje “zwevend” en klik dan op OK.

Je tekst staat er nu in en nu komt de truc: selecteer je“tool ”vervorming" en als het goed is komt er een vierkantje rond de tekst. Rek nu eerst de tekst een beetje naar boven uit door hem midden-bovenin met je muis te slepen. Ga dan naar 1 van de bovenhoeken en houd de CTRL toets ingedrukt terwijl je sleept met de muis. Je kunt dan een trapeze vorm maken van de tekst waardoor deze in de verte weg lijkt te lopen.

Als ie goed is ff dubbelklikken naast de tekst en dan met CTRL + D de selectie ongedaan maken.

Daarna kun je de afbeelding bijsnijden zodat de leegtes rondom de tekst weg zijn. Daarna kun je met “formaat wijzigen” de afbeelding wat kleiner maken zodat de letters een “smooth” uiterlijk krijgen.

Het zal niet in 1 keer lukken, maar met een uurtje prutsen moet je toch wel een aardig resultaat hebben. Schroom niet om elke keer opnieuw te beginnen en elke keer iets anders te proberen met bv. het lettertype, hoofdletters, spatiering, vetgedrukt.

Al doende leert men nietwaar ;-)

Ik hoop dat dit is wat je bedoelt en anders heeft een ander er misschien iets aan…

Succes.

• Frits

Bedankt Andre, dat bedoel ik inderdaad net als in Star Wars.

Ik ga aan de gang het zal inderdaad wel wat prutsen zijn, maar toch leuk om te doen.

Je hoort nog van me, maar eerst nog ff op vakantie….

Groeten.

• Frits

Hoi, kon het niet laten om het uit te proberen en…. het werkt !!!!!!

Hartstikke bedankt, en nu vlug op vakantie…