Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Een beginner

• Mijoux

Hoi allemaal,

ik ben bezig een website te bouwen via frontpage. Dat lukt al aardig maar nu wil ik mijn foto's bewerken en een mooie naam op de voorpagina maken. Psp 8 heb ik gekregen en ben wel een beetje aan het stoeien maar ik kom er niet uit allemaal hoor.

Kunnen jullie me vertellen hoe ik, als beginner, het makkelijkste kan beginnen. Er staat overal zoveel informatie dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Hellluuuupp

groetjes Mijoux

• Kittekat >^._.^<

Gebruik eens de zoekfunctie!!

Ik kwam tot de volgende resultaten: http://www.prikpagina.nl/search.php?f=917&globalsearch=0&search=beginnen&match=1&date=30&fldsubject=1&fldbody=1

• Mister Y

Hoi Mijoux,

Afbeeldingen opslaan als JPEG en oproepen binnen FrontPage. Eenvoudiger kan eigenlijk niet.

gegroet,

Mister Y

• Moonlampje

je moet ff lezen: maar nu wil ik mijn foto's bewerken en een mooie naam op de voorpagina maken. dat doe je toch echt NIET met frontpage

• Andre L.

Hey Mijoux,

Het is logisch dat je door de bomen het bos niet meer ziet want er IS ook heel veel informatie. Maar uiteindelijk heb je voor het bouwen van een website twee programma's nodig: 1) een grafisch programma 2) een HTML editor.

Vanzelfsprekend moet je je pagina's daarna nog uploaden via FTP of webbrowser om ze ‘live’ te gooien, maar dat is een ander verhaal.

Ik kan hier wel een heel uitgebreid verhaal gaan beginnen over hoe je een foto moet bewerken en een mooie naam moet maken maar jij hebt het in je hoofd hoe het er uit moet zien dus jij kunt het alleen maken.

Daarom moet je je er eerst op richten om PSP onder de knie te krijgen. Dat is echt niet zo moeilijk als je gewoon wat online lessen volgt die via google te vinden zijn: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22psp+8+lessen%22&meta=

Daarna kun je je een beetje verdiepen in HTML, ik raad je toch aan de broncode van HTML te leren via internet in zijn simpelste vorm om te begrijpen hoe HTML werkt. Ook dit vind je via google: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22html+lessen%22&meta=

Denk er maar aan dat jouw Internet Explorer Browser gewoon een ‘dom’ programma is die niets anders doet dan de bevelen opvolgen van de HTML code (broncode) die jij schrijft.

Dus:

Stap 1: maak bijvoorbeeld een design op papier hoe jij wilt dat je pagina eruit ziet.

Stap 2: maak in PSP de plaatjes die jij wilt hebben op de juiste grootte.

Stap 3: maak in je HTML editor (frontpage in jouw geval) de pagina(s) en je teksten.

Stap 4: upload je pagina(s) via een FTP programma naar een host, in jouw geval zal Wanadoo wel homepageruimte beschikbaar hebben voor je.

Helaas in het geen traject van 1 week, je zult er echt wat voor moeten doen maar elke pagina of website die je maakt wordt steeds mooier en beter, let maar op ;-)

Succes.