Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Rode ogen verwijderen Corel PSP X

• Rudo

Doorgestuurd vanuit het soft en hardware forum

Hallo,

Ik gebruik sinds kort Paint Shop Pro X om mijn foto's te bewerken, en dat gaat best aardig, maar met de rode ogen kom ik er niet uit.

Als ik rode ogen wil berwerken komt er een cirkel met daaromheen nog een cirkel (pupil plus iris) wat je dan in grootte kan laten variëren. Maar de meeste ogen zijn op de foto niet rond omdat die voor een deel zijn afgedekt door het ooglid.

Met andere proggies kun je de tool “rode ogen verwijderen” er bij pakken, het rode oog aanklikken….. en klaar! Met een goed resultaat, maar bij PSP X krijg ik het maar niet goed en mooi.

Weet iemand hoe dit moet?

Alvast bedankt!

Groetjes van Rudo

• Kittekat >^..^<

Hee bedankt soft en hardware forum!!

Wat een service naar jullie posters zeg!! Mag Rudo blij mee zijn!

Rudo, heb je 't al geprobeerd? Want het lukt heel goed hoor óók bij half gesloten ogen.

• Rudo

Ja ik heb het geprobeerd, maar of ik moet zelf een omtrek maken (maar krijg die nooit sluitend en blijf dus zeg maar vast zitten aan het tekenlijntje), of ik krijg een standaard cirkel waar ik iris grootte en pupil grootte kan aanpassen, maar gaat altijd ten koste van het ooglid, of ik ik moet het cirkeltje kleiner maken, onder het ooglid plaatsen, zodat er altijd nog een rode rand is te zien. Het wordt in ieder geval niet mooi.

De help functie biedt ook al niet veel soelaas.

Groetjes van Rudo

• Agnes

blijf dus zeg maar vast zitten aan het tekenlijntje

Het is inderdaad een preciesie werk.

Dat lijntje, als je het oog jelemaal rond bent gegaan, moet je even dubbelklikken.

Dan is het lijntje weg.

Je moet ook even “spelen”met de instellingen van * rode ogen verwijderen*.

En heel ver inzoomen.

Het fijnste werkt het met een tablet…maar ja…dat is ook weer zo wat om dat aan te schaffen:(

Gr.

Aggie

• Rudo

Dank je wel agnes, het handmatig omtrekken lukt nu wel.

Wat ik echter raar vind is dat “Corel” ook een programma heeft dat “photo album” heet, en met dat programma hoef je alleen maar het rode oog aan te klikken en het wordt prima zwart gemaakt.

Nu weet ik wel dat PSP een wat proffesioneler proggie moet zijn, en dat de manier van photo album erg simplistisch is en er kan weinig aan veranderd worden, maar waarom niet allebei de manieren in PSP inbakken. Als het simpel en makkelijk kan, dan is een pro daar toch ook blij mee.

Maar ja….

Ik hoop dat de volgende camera (in bestelling) niet zoveel rode ogen meer geeft…..

Groetjes van Rudo