Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

filter unplugged tools. psp 9

• anita

Hallo,misschien kan iemand mij helpen.ik heb filter unplugged tools gedownload en nu doet hij het niet.

Ze zeggen dat ik hem moet installeren,maar er zit geen setup bij.

Hoe werkt dat nu met die filter unplugged tools?

groetjes Anita

• @rhowing

.

Hoiiii.. Anita…

Het filter waar jij het nu over heb is niet een filter wat je echt hoef te installeren, als PSP weet waar jij die map met het filter op je pc. heb staan is dat al genoeg, dan zal psp bij de eerst volgende keer dat je het programma opstart je nieuwe filter mee opladen en kun je het gebruiken..

Er zijn eigenlijk twee soorten filters filters die je echt installeer via een exe. bestandje (deze ga je dus echt installeren net zoals bv. een programma).

Maar er zijn ook filters die hebben de extensie 8bf. en het filter waar jij het nu over heb heeft deze extensie ook. en dan is het al genoeg als PSP weet waar je die map met filters heb staan op je pc.. dit kun je aangeven in je psp-programma..

Je kunt je filters in het PSP-programma zelf plaatsen of je maak zelf ergens op je harde-schijf een map aan waar je je filters in gaat plaatsen..

Wil je de filters in het programma zelf plaatsen dan heeft psp daar de map plugins voor aangemaakt, daar kun je de filters in plaatsen, en zal het programma ze meeladen..

Ik heb de voorkeur gegeven om zelf een map ergens op m'n harde schijf aan te maken, en daar al m'n filters in te plaatsen,

mocht er om welke rede dan ook problemen ontstaan met het psp-programma, en moet je het verwijderen en op nieuw installeren, of krijg je een nieuwere versie van psp, dan raak je niet je filters kwijt, en hoef je niet weer al je filters opnieuw te plaatsen, nee alles wat je hoef te doen is in psp aan te geven waar je je map met filters heb staan, en je kunt weer aan de slag..

Ik heb ooit eens een uitleg gemaakt over het over het één en ander over filters, dat is overigens al hééééél lang geleden, maar ik zal kijken of ik het nog heb mocht ik het nog hebben dan stuur ik je dat (privé) wel toe, wordt het misschien nog wat duidelijker wat ik bedoel..

Groeten

Arjen..

Ooooohja… als je psp wil laten weten waar je je map met filters heb staan, dan ga je in het programma naar, “Bestand” en dan “Voorkeuren” en het menu wat je dan krijg te zien daar klik je op “Bestandslocaties”

dan opent er een schermpje en links daarin zie diverse bestandstypes staan, in dit geval klik je op “Insteekfilters” nu klik je rechts in het schermpje op “Toevoegen”

nu opent er weer een schermpje en daarin kun je bladeren naar de map waar je je filter heb staan en klik Ok. nu ga je vanzelf weer terug naar het eerste schermpje en daar klik je nogmaals Ok. en nu weet psp waar je je filter heb staan.

Nu moet je psp wel even afsluiten en opnieuw opstarten, want nu zal hij pas je filter mee opladen, en kun je hem terug vinden in je psp.. In psp vindt je hem terug onder Effecten en dan Insteekfilters…

Pfffff.. hehe..!! een heel verhaal geworden zeg,

ik hoop dat je hier wat mee kan..

Bye Bye.. Anita…

.

• Lana

Hallo Arjen,

Ik heb ook een vraag over insteekfilters.

Als ik op mijn harde schijf ‘Insteekfilters’ open, staat daar een hele rij. Maar als ik er één in PSPX wil openen krijg ik een scherm met:

Het opgegeven bestand kan niet als een ondersteund type geëdentificeerd worden.

Heet heeft iets te maken met een Dllbestand geloof ik, maar ik weet absoluut niet hoe dat werkt.

Omdat ik dit probleem al een hele tijd heb werk ik nooit met externe filters, terwijl ik in onze mailgroep (Seniorweb) heel mooie resultaten zie.

Ik heb daar ook al eens gevraagd, maar niemand weet het.

Kun jij me helpen?

Lana

• Moonlampje

Ik ben Arjen dan wel niet, maar toch denk ik wel een oplossing te hebben. Om bepaalde insteekfilters te kunnen gebruiken heb je 2 dll bestandjes nodig die je in je c:\windows\system map moet plaatsen. http://www.seniorweb.nl/PSP/HandleidingenNW/Insteekfilters.html

• Lana

Hallo Moonlampje,

Bedankt voor je antwoord. Ik had die bestandjes al eens geïnstalleerd, maar ik weet niet hoe het dan verder moet.

Het is gek, met PSPX heb ik niet zoveel moeite (soms nog een beetje), maar dat installeren lukt me nooit.

Gr.

Lana

• @rhowing

.

Héy..!! Lana..

Het klopt dat je voor het laten werken van je filters een paar dll's nodig heb.

Het gaat om twee dll-bestandjes de Msvcrt10.dll en de Plugin.dll deze moeten geplaatst worden in “C:\Windows\System of in System32.” gaat ik er nu wel ff van uit dat je met Windows XP werk,

Heb je een oudere versie van Windows dan gaan de dll's in de map “C:\Windows System map.”

Nu zag ik dat ze op seniorenweb zipjes met de dll bestandjes hebben die zichzelf installeren in de juiste map dat is op zich mooi gemakkelijk, moet je wel ff opletten dat je voor de juiste Windows versie neem.

http://www.seniorweb.nl/PSP/HandleidingenNW/Insteekfilters.html

als je het zipje (exe.bestand) gedownload heb dan dubbelklik je even op dat bestand en dan opent er een klein schermpje, daar hoef je niets in te veranderen, het enige wat je hoef te doen in op de knop Unzip te klikken, en dan gaat de rest vanzelf..

En dan zouden je filters moeten werken..

Groetjes

Arjen

• Lana

Arjen en Moonlampje, bedankt voor jullie antwoord.

Ik ga het uitproberen!

Lana

• anita

het probleem is opgelost,ik had de dll's niet geinstalleerd.

toch bedankt.groetjes Anita

• Lana

Arjen, je e-mail heb ik bestudeerd, maar ben er nog niet helemaal uit. Ik heb PSPX en ik denk dat er toch verschil is met PSP9. Dat laatste heb ik ook, dus ik ga het daar nog een keer uitproberen.

Gr.

Lana