Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Fonts in PSP-9 plaatsen

• JoKi

Wie kan mij a.u.b.uitleggen hoe en wáár ik mijn “fonts (”ttf bestanden?) in mijn PSP-9 programma hoor te zetten om er mee te kunnen werken?

In de hoofdmap van “Jasc” vind ik geen enke map met de titel font en als ik zelf een nieuwe map maak, blijkt het óók niet te werken.Ik snap er helemaal niks van!

Wie,o wie,kan mij helpen,want ik snak er naar om nieuwe wonderschone lettertypen te gaan gebruiken.

B.v.Dank door JoKi

• Kittekat >^..^<

Klopt, PSP haalt ze gewoon bij je fonts vandaan die in windows staan.

Een aparte map is dus niet nodig. Gewoon unzippen naar windows, fonts.

Kitty

• JoKi

Tjeetje,wat een verrassing! Nú begrijp ik het!

Dit wist ik dus helemaal niet!

Mijn probleem is dus na lange tijd eenvoudig opgelost.

IK ben er héél blij mee!

Hartstikke bedankt voor de moeite!

JoKIKittekat >^..^< schreef:

>

> Klopt, PSP haalt ze gewoon bij je fonts vandaan die in

> windows staan.

> Een aparte map is dus niet nodig. Gewoon unzippen naar

> windows, fonts.

>

> Kitty

• @rhowing

.

Hoiii.. JoKi..

Ik wil even reageren op dit bericht, je weet dat je nu je fonts (lettertype's) in je map van Windows / Fonts kan plaatsen, maar ben er toch wat voorzichtig mee, ga nu niet je map vol plaatsen met mooie nieuwe lettertype's want je pc kan daardoor erg vertragen.. kan dus problemen veroorzaken..

Ik bewaar m'n lettertype's in een door mij zelf (ergens op m'n harde schijf) aangemaakte map.

Wil ik nu een lettertype gebruiken in psp (kan ook in andere programma's) dan zoek ik dat lettertype op in de (zelf aangemaakte) map dan dubbelklik ik op het lettertype en dan opent het zich dan ff minimaliseren,

en ook nu zie je het lettertype wat je wil gebruiken tussen al de lettertypes staan..

Een nadeel van dit is als je door de loop der jaren veel lettertypes bewaar in de zelf aangemaakte map, dan weet je niet meer welke nu welke is, maar dit is wel weer op te lossen hoor er zijn kleine progjes voor, dan kun je zien hoe het lettertype er uit zien…

zo JoKi een klein stukje extra info voor je..

Groetjussss..

Arjen..

• JoKi

Hallo Arjen!

Goh,wat leuk! Weer een goed advies!

Ik had intussen al wel wat moois in de Windows-map gezet,maar…..

ik ga nú uiteraard rekening houden met wat je me schreef.

Ik heb nog zóóóó veel te leren!

Bedankt voor je tip en ik ga het zeker op die manier áánpakken.

Wel erg leuk om zo mijn lettertypen-collectie uit te breiden!

Groetjes en dank van JoKi

• yessica

hallo arjen

als je die fonts doet op jou manier

blijfen die lettertypes dan in je psp of moet je het elke keer opnieuw doen ?