Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

voorgrondkleur en achtergrond kleur

• JJ

Wie kan mij vertellen hoe ik op een eenvoudige en vooral makkelijke en snelle wijze van de voorgrondkleur tevens de achtergrondkleur kan maken.

Stel ik heb de kleur #f4cc49 ik open de voorgrond kleur en voeg deze kleur in. Het nadeel is dat ik diezelfde ietwat omslachtige wijze ook voor de achtergrond kleur moet doen.

Het moet toch mogelijk zijn om snel de kleur aan de achtegrond toe te voegen of zelfs snel twee verschillende kleuren te wisselen (dus bv blauw voorgrond en rood achtergrond word rood voorgrond en blauw achtergrond).

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg:-)

JJ

• JJ

Om het iets te verduidelijken heb ik er even een demo'tje van gemaakt. Klik deze url en zie wat ik bedoel:-):

http://home.tiscali.nl/gggev/voorbeeld.html

JJ

• Angel

Hallo JJ

Als ik je goed begrijpt dan wil je de voorgrond en de achtergrond kleur hetzelfde hebben.

Als dat zo is dan moet je bij als je die kleur hebt dan bv je hebt de code #ffffffdat is bv wit maar dna kan je toch als je in dat schermpje bent toch gewoon die code invoeren.

Er staat R zet dan gewoon die code erin dus als voorbeeld wit dan doe je 255

G bij deze ook 255

B bij deze ook 255

Dan heb je als je het goed hebt als voorbeeld gewoon wit.

En dan heb je als voor en achter grond dezelfde kleur.

Hoop dat dat is wat je bedoelt.

Ik hoor het wel van je.

liefs

Angel

JJ schreef:

>

> Wie kan mij vertellen hoe ik op een eenvoudige en vooral

> makkelijke en snelle wijze van de voorgrondkleur tevens de

> achtergrondkleur kan maken.

>

> Stel ik heb de kleur #f4cc49 ik open de voorgrond kleur en

> voeg deze kleur in. Het nadeel is dat ik diezelfde ietwat

> omslachtige wijze ook voor de achtergrond kleur moet doen.

> Het moet toch mogelijk zijn om snel de kleur aan de

> achtegrond toe te voegen of zelfs snel twee verschillende

> kleuren te wisselen (dus bv blauw voorgrond en rood

> achtergrond word rood voorgrond en blauw achtergrond).

>

> Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg:-)

>

> JJ

• JJ

Ja dan kan ik inderdaad zo die code invoeren maar dat vind ik nogal een omslachtige manier van werken. Het moet toch eenvoudiger kunnen om zowel de voorgrond als de achtergrond dezelfde kleur te geven?

Dat ik voor een van de twee de code in moet voeren begrijp ik nog maar dat ik dan steeds bij de ander dezelfde code moet invoeren is nogal omslachtig omdat ik nogal vaak van kleur wissel.

JJ

• Resa

Als je een kleur uit de afbeelding wilt hebben, kun je met je pipetje op de kleur gaan staan en dan links en rechts klikken voor je voor en achtergrondkleuren.

Voor een kleur buiten de afbeelding zou ik het niet ander weten dan op de manier die je zelf al zegt

Groetjes

Resa

• JJ

Het gaat inderdaad om kleuren van buiten de afbeelding. Misschien dat iemand anders nog een oplossing weet?

En hoe zit het dan met het omwisselen van kleuren. Dus van de huidige voorgrondkleur de achtergrondkleur maken en vice versa?

Is daar een makkelijke oplossing voor?

JJ

• Resa

Tussen je voor- en achetrgrondkleur staat een pijltje wat 2 kanten op wijst, daar wissel je je kleuren mee om

Groetjes

Resa

• JJ

Jeetje dat had ik kunnen weten:-o.

Niettemin bedankt voor de hulp:-).

Groetjes van JJ

• André L

Misschien is dit niet helemaal wat je bedoelt; maar ik heb PSP 7 en als je daar een kleurgereedschap hebt geselecteerd, kun je gewoon de CTRL toets ingedrukt houden en dan verandert je cursor in een pipetje. Met de linker en rechtermuistoets kun je resp. de voorgrond of achtergrondkleur ‘oppakken’.

Voorbeeld : je hebt #FF0000 (rood) op je voorgrondkleur en #000000 (zwart) op je achtergrond kleur en je wilt ipv zwart, rood op de achtergrondkleur hebben. Houdt dan de CTRL toets ingedrukt en klik 1 keer met je rechtermuistoets in het rode deel van de afbeelding. En voila je achtergrondkleur is als rood geselecteerd…

En als dat niet is wat je bedoelde heeft misschien iemand anders er iets aan :D

Succes.

• André L

Oeps HTML opmaak foutje… Wilde alleen het woord “achter” vetgedrukt hebben…. Sorry :D