Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

foto zonder achtergrond

• Seval

Hallo, graag hulp met de volgende vraag. Ik fotografeer kralen voor een website maar de achtergrond krijgt telkens een andere kleur. Is het mogelijk om met een bepaald programma, en zo ja welk programma, de achtergrondkleur zelf te veranderen naar bijvoorbeeld wit. Ik heb gehoord dat we het object moeten uitsnijden maar met meer dan 1000 foto's is dit niet echt een optie. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen,. alvast bedankt. Seval

• shawn

Dat gaat niet lukken de kleur van je achtergrond te veranderen zonder je onderwerp uit te selecteren, je verandert de kleur van je onderwerp ook mee.

Iets wat te proberen valt, ik weet niet hoe goed je onderwerp van de achtergrond is te onderscheiden.

Via magic wand tool je achtergrond selecteren en dan de kleur van je achtergrond veranderen.

Ik gebruik Photoshop CS

• shawn

waarom stel je niet eerst je witbalans in van je camera voordat je gaat fotograferen? Dan heb je ook geen problemen met je achtergrond kleur