Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

een plaatje knippen in 9 stukjes

• Angel

Hallo Kittekat en Moonlampje .

Ik had een vraagje??

Ik wil als voorbeeld een vierkant plaatje van 300x300.

Maar nu wil dat plaatje in 9 vierkantjes knippen van 100x100 elk.

Ik gebruik PSP X.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet gaan doen.

Ik hoor het wel van jullie.

Alvast dank jullie.

• Wolf

Je gaat naar file/export/image slicer (ik heb een engelstalige versie van PSP dus ik wet niet exact hoe het in het nederlands heet: zal wel iets zijn van bestand/exporteren/plaatje knippen of zo:-))

Wolf

• Moonlampje

is daar niet een of andere plug in voor? ik zou het ff niet weten, ik heb alleen nog in photoshop gesneden en dat was voor een web layout

• Angel

Hoihoi

Dat weet ik niet, Moonlampje of dat er is.

En Wolf heb gekeken in pspx en pxp9 maar dat staat er ook niet.

Dus moet ik verder snuffelen hahaha.

liefs

Angel

• Moonlampje

kun je anders niets met je selectiegereedschap regelen? maten van te voren instellen, stukje selecteren, knippen, plakken als nieuwe afbeelding?

• Angel

Hoihoi Moonlampje en Wolf

Nou was gisteravond laat geworden, dat ik naar mun bed ging,maar ik heb ff op internet zitten surfen en daar zag ik dat iemand daar een lesje over schreef.

Dus heb ik die persoon een mailtje gestuurd en ze heeft mij terug gemaild en daarover een lesje gestuurd hoe ik dat moet doen. goed he.

Maar bedankt voor al jullie hulp.

liefs

Angel

• Moonlampje

okee, goed te horen dat het opgelost is :D

• Kittekat >^..^<

Mocht dat lesje online staan, zou je dan de URL hier kunnen plaatsen? Leren wij er ook gelijk weer van ;)