Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bewerkte foto's afdrukken

• Angelien

Als ik een bewerkte foto bij bijv het kruidvat wil laten afdrukken geeft hij bij het formaat vanf 20x30 aan dat de kwaliteit minder is.

Kan ik daar wat aan doen, maakt niet uit ik heb het bij verschillende foto's geprobeerd.

Wie kan me helpen??

Angelien

• Marleen

Ben van mening dat adobe het beter doet als psp…..maarrrrr

Open een nieuw bestand 300dpi 20x30cm . kopieer hier je bewerking in en maak 'm groter met je verplaatsings gereedschap !! Let wel !!! Het is erg afhankelijk waarmee je je uitwerking begonnen bent !! Als jij met bv 72 dpi begonnen bent wordt het resultaat minder. Dus als je van plan bent om bewerkingen af te drukken begin dan standaard met 300 dpi dan komt het altijd goed !! :) hoop dat je hier wat aan hebt !?

• Angelien

oke ik ben blond

waar stel ik die dpi in???

Angelien.

Ik begin nu altijd op een bestaande foto dan weet ik zeker dat ik het juiste formaat heb

• Alexandra

Bij mij gaf die ook aan dat de kwaliteit minder was, niet bij kruitvat maar bij AH fotoservice, heb hem toch laten afdrukken en het was niet eens heel erg slecht.

Wat ik nu doe als ik foto's bewerk dan sla ik het tussendoor op als tiff bestand en als laatste pas als jpg. Dan is de kwaliteit beter.

Verder maak ik de foto zo groot mogelijk, en de resolutie zet ik op 200.

Misschien helpt dat bij jou ook.

groetjes Alexandra