Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Achtergronden

• Ria ter Voert-Mangé

Goedemorgen allemaal, ik ben nieuw hier. Ik was op zoek naar hulp en kwam zo op deze pagina. Ik heb PSP X en heb via google leuke achtergronden opgehaald. Die wil ik nu gaan gebruiken in een fotodvd voor kinderen en kleinkinderen, maar ze hebben het formaat van een postzegel wie kan mij vertellen hoe ik ze groter krijg want als ik het doe zijn er wel kleuren maar alles is blokjes. Jullie zien wel dat ik een beginner ben met PSP. Hoop dat er iemand is die mij weg waijs kan maken.

Groet Ria

• Kittekat >^..^<

Hee die Ria,

Vaak is het formaat aan de kleine kant als je plaatje verandert in grote pixels (zo heten die blokjes)

Als je het plaatje opent in PSP dan zie je onderaan rechts in de hoek het formaat in piepkliene cijfertjes (leesbril op!)

Zou je me eens willen vertellen welk formaat/background je foto heeft?

Kitty

• Ria ter Voert

Hallo Kitty, sorry dat ik zo laat reageer maar wij wonen in een caravan en ik heb geen internet. Kan alleen bij mijn dochter op de PC die heeft het wel. De gegevens van de achtergrond zijn - 100x100pixels - 1.389x1.389 inches - 72.000 pixels per inch - pixeldiepte/kleur RGB-8 bitskanaal - bestandstype JPEG.

De foto's zijn natuurlijk verschillend en die maak ik dan kleiner omdat ik er dan tubes omheen kan zetten. de maten daarvan zijn 753x495 pixels - 3.765x2.475 inches 200.000 pixels per inch diepte RGB 8 bitskanaal. Ik wil wel een voorbeeld sturen van hoe ik er een gemaakt heb.

Maar het gaat om de postzegelsformaat er zitten hele mooie bij maar krijg ze dus niet groter.

Groet Ria

• Kittekat >^..^<

100 bij 100 is aan de heel erg kleine kant daar ze vaak heel erg uitgerekt worden. Je krijgt dan van die enorm grote vierkant vlakjes (pixels genoemd) die samen de foto vormen.

Ik zou voor plaatjes zoeken die véél groter zijn.

Succes ermee.

Kitty

• Ria ter Voert

Dank je wel nu weet ik wat ik kan gaan doen gooi alle kleine wel weg en kijk voor grotere.