Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Plaatjes

  • Tal

    Goedendag,

    Ik ben nieuw op dit forum… wat handig dat ik hier even mijn vragen kan stellen.

    Ik ben al een tijdje actief met Paint Shop Pro, maar ik werk veelal met mijn eigen foto´s en maak zelf wat (eenvoudige) achtergronden.

    Nu vraag ik me af waar ik leuke plaatjes vandaan kan halen als mooie sierranden, lintjes, strikjes, getekende kindjes etc. En als ik die afbeeldingen ergens weg kan halen, mag ik die dan zomaar gebruiken??

    Hartelijke groeten, “Tal”

  • Kitty

    Alles dat je vindt op het internet heeft cpoyrights. De originele maker is de wettige eigenaar en of je nu een plaatje anders maakte of er slechts een stukje uit gebruikt, je overtreedt de wet. Dus een andere kleur even, wat tubes toevoegen: je werkt nog steeds met iets dat niet van jou is.

    Disney kan met name daar heel moeilijk over doen en het kan je geld gaan kosten.

    Er zijn artiesten aan wie je toestemming kunt vragen, meestal geven zij hun toestemming wel mits jij daarna niet doet alsof het ‘ontwerp’ ineens van jou is. Ik geloof dat Jeff Bedrick niet moeilijk doet als je 'm schrijft, James Christensen, Jim Warren.

    Alleen kunst waarvan de maker 80 jaar of meer dood is, heeft geen copyrights meer.

    Daarnaast is het mogelijk om te googlen op ‘free pictures’ waarbij je dan vaak op fotosites terecht komt waar men je toestemming geeft om hun foto's te gebruiken behalve als je ze voor commerciele doeleinden wilt gebruiken.

  • Coons

    Anders kun je ook even googlen op psp scraps. Hier zijn veel sites van te vinden met allemaal leuke dingen.

    Er zijn sites waar je het zo vanaf kan halen, voor sommige moet je betalen. Op de betaal site's staan ook freebies… die kun/mag je dan bestellen zonder te betalen.