Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tekentablet

• marianne

Hallo! Heeft er iemand ervaring met tekentabletten? En dan bedoel ik dus echt om ermee te tekenen. Ik ben heel benieuwd! Groetjes, marianne

• >^..^< Kitty

Een tekentablet Marianne?

Vertel, wat is dát?

Kitty

• marianne

Hahaha, dat wil ik juist óók precies weten. Ik gelóóf dat het een “plaat” is, met een “pen” waarmee je daarop kunt tekenen, en die “tekening” kun je maken in een teken-of fotoprogramma. Je kunt er dus fijner mee werken dan met een muis. Dénk ik. Vandaar dus mijn vraag - aan een eventuele ervaringsdeskundige:)…

Groetjes, marianne

• >^..^< Kitty

Okee, nu snap ik het.

Een vriendin van mij gebruikt het. zij heeft een spierziekte waardoor ze niet zo goed met de muis kan ‘tekenen’.

Het was even wennen volgens haar, maar het werkt heerlijk!! Erg nauwkeurig. en je hebt een kleinere kans op een muisarm.

(Ik heb volgens mij een muislichaam!! *hahaha* Álles doet pijn!!)

Kitty

• brilletje

Hoi Marianne,

Ik heb er ook een en ik kan alleen maar zeggen dat het super werkt.

Ik kreeg ook last van mijn hand, toen links muizen, last van linkerhand, en maar doorgaan, je kent het vast wel als je lekker bezig bent…

Ik muis altijd rechts maar eigenlijk ben ik linkshandig. Nu heb ik rechts mijn gewone draadloze muis en links met tekenpen met tablet. Werkt zo voor mij dus als een tierelier en ben nu helemaal niet meer achter mijn pc uit te krijgen… :D

Als je er een koopt, neem er wel een van een goed merk, er schijnt echt veel kwaliteitsverschil te zijn.

Ik heb zelf een Wacom tablet, werkt perfect. De duurdere uitvoeringen verschillen echter niet zoveel met die goedkope (rond de 50 euro) Wacom tabletten, grootste verschil is eigenlijk de bijgeleverde software. De A4-tablet zijn wel prijzig, tegen de 1000 euro….

Succes erme, groeten, Brilletje.

• leesbrilletje (marianne)

Hoi, Brilletje! Klinkt goed! Ik denk dat ik er maar eentje voor mijn verjaardag vraag:)!

Waar ik alleen nog nieuwsgierig naar ben: téken jij er echt mee? Ik bedoel, zoals je met een potlood zou tekenen? Want dát is dus eigenlijk mijn bedoeling. Ik hoor het wel;)!

Groetjes van marianne

• >^..^< Kitty

Laat me raden….

Ik denk dat tekenen wel degelijk kan maar dat je je moet realiseren dat de ondergrond waar je op tekent geen lijnen laat zien. Die zie je op het scherm. en dat is toch een geheel andere manier van tekenen.

Overtrekken, dát lijkt me handig. Of je handtekening zetten.

Maar schetsen? Ik heb mijn twijfels.

Maar bij mij staat-ie ook al een poosje op mijn verlanglijstje hoor!

Kitty

• marianne

Ja, Kitty, ik stel me zo voor dat het hetzelfde effect is als wanneer je je haar föhnt terwijl je in de spiegel kijkt;), als je snapt wat ik bedoel… Maar het lijkt me wel érg leuk! Nu nog even een beetje rondneuzen wat de prijzen zijn, ik bedoel van een aardige, en dat dan voor niet te veel euries, natuurlijk;)!

Hoe gaat het met je muislichaam? Al wat beter?

Groetjes, marianne

• brilletje

Hoi Marianne,

Ik maak er zelf niet echt tekeningen mee omdat ik daar te weinig talent voor heb. ;-)

Ik vind het zelf heel prettig werken omdat je er veel beter mee kunt sturen en dus veel preciezer mee kunt werken dan met een gewone muis.

Het maken van een precieze selectie, nauwkeurig gummen, inkleuren of noem maar op. Ook het maken van vectorfiguren werkt veel prettiger.

Als je gewend bent om dit met een muispen te doen en je probeert het een keer met de muis lijkt het of je een behangkwast tekent zeg maar…

Maar…Als je tekentalent hebt, kun je er wel degelijk echt mee tekenen.

Alleen zul je wel moeten wennen omdat het heel anders “voelt”.

Het heeft ook voordelen tov werken op papier: je kunt bijv. gemakkelijk handelingen ongedaan maken. Bovendien kun je door te werken met lagen bepaalde dingen uitproberen toevoegen weglaten weer terugzetten etc. Dat kun je met een aquarel of krijttekening echt niet, dan is het zo een bende.

Voor een mooi voorbeeld bekijk eens op Roberto 's site:

http://www.robertocampus.com/n_tutorial_digital_portrait.shtml?type=tutorialdp

Succes ermee, en als je een kunstwerk hebt gemaakt met je nog te krijgen verjaardagskado, plaats je dan hier even een link naar je op internet gepubliceerde werk…? :-)

Groetjes, Brilletje.

• marianne

Wat een prachtige tekening, Brilletje! En dat is gedaan met een tekentablet (ja, met de pen dus, hahaha)? Ik zet zo'n ding boven aan mijn verlanglijstje, komt die leren tas wel een andere keer ;)!

Maar zonder dollen, ik vind 't echt heel mooi, en het lijkt me zeker de moeite waard om er eentje aan te schaffen. Alleen jammer dat je het niet even kunt uitproberen, om te zien, of te voelen, hoe het werkt.Héb ik er eentje, en heb ik er wat leuks mee gemaakt, dan zal ik dat zeker hier laten zien!

Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Heel veel groetjes van marianne